هم زمان با ماه محرم موکب سلامت راه اندازی شد 

هم زمان با ماه محرم موکب سلامت راه اندازی شد 

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
ملیحه یونس زاده گفت: هم زمان با ماه محرم به همت اعضای کانون درب ورودی مسجد موکب سلامت نیز بر پا شده و شب ها در این موکب سربند و ماسک توزیع می شود و روزها نیز کلیپ های صوتی از مداحی و نوحه خوانی پخش می شود.

«ملیحه یونس زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با اشاره به برنامه های کانون باب الحوائج (ع)، گفت: یکی از برنامه های دهه اول محرم، مشارکت بچه های مسجدی عضو کانون در سیاه پوش کردن مسجد و محله و فضاسازی حیاط مسجد برای برپایی مراسم عزاداری بود.


مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج رهجرد جیرفت افزود: همچنین هم زمان با ماه محرم به همت اعضای کانون درب ورودی مسجد موکب سلامت نیز بر پا شده و شب ها در این موکب سربند و ماسک توزیع می شود و روزها نیز کلیپ های صوتی از مداحی و نوحه خوانی پخش می شود.


وی بیان کرد: برگزاری چله زیارت عاشورا یکی دیگر از برنامه های کانون است که هم زمان با اولین روز از ماه محرم شروع شده و به صورت مجازی اجرا می شود.


یونس زاده ابراز کرد: همچنین طرح قرائت روزانه دعای فرج و ختم صلوات با حضور اعضای کانون در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است.


مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج رهجرد جیرفت اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم نیز در ماه محرم با رویکرد تجلیل از نوجوانان حافظ قرآن کریم و فعالان مسجدی در حال برگزاری است.


وی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح ملی به تحقق هدف آن که همانا تکریم نخبگان مسجدی و معرفی الگوهای برتر به نمازگزاران است، دست یابیم.


یونس زاده ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های کانون در ماه محرم اجرای طرح ملی شنبه های کتاب است که با توجه به این ایام به صورت حضوری و با محوریت معرفی کتاب هایی در زمینه عاشورا، محرم، سبک زندگی و سیره امام حسین (ع) اجرا می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج رهجرد جیرفت اضافه کرد: تولید محتوا در فضای مجازی با محوریت تهیه و انتشار کلیپ و عکس نوشت درباره محرم و عاشورا و همچنین احادیثی از امام حسین (ع) و روایات مرتبط با واقعه عاشورا، از سایر برنامه های کانون به مناسبت ماه محرم است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در حوزه فعالیت های اجتماعی است و بر همین اساس در راستای اطعام نیازمندان طرح پنج های مهربانی را هر هفته اجرا می کند.


یونس زاده در خاتمه، یادآور شد: سال های گذشته و تا قبل از شیوع بیماری کرونا در ایام محرم مهد حسینی راه اندازی می شد اما امسال با توجه به شرایط موجود این امکان وجود ندارد.

پایان پیام/ 586